Ads Top

Ohsem! Dapat akaun penuh Google Adsense..

Dah lama rasanya aku teringin nak ada akaun penuh Google Adsense. Sebelum ini aku tak dapat nak apply akaun Google Adsense sebab blog bahasa melayu tak diterima.

Nak harap aku tulis artikel bahasa inggeris..?

Kelaut..

Tapi bile Google umumkan boleh mohon akaun Google Adsense untuk blog bahasa melayu pada April 2015, aku dengan pantasnya berusaha nak cuba dapatkan..

Tulis blog..

Tulis..dan tulis..

dan hantar permohonan..Ohsem!

....


.....

permohonan gagal...

.....

tak putus asa..cuba lagi..

tulis artikel lagi..

dan lagi...

dan hantar permohonan sekali lagi dengan blog yang sama..

....

....

....


permohonan gagal..

....mula putus asa..

dah tak tulis dan update blog selama 2 bulan..

....

tibe-tibe datang hidayah dan semangat..bulan September 2015 baru mula tulis blog semula..setiap hari update..satu hari satu artikel..

bulan 10..hantar permohonan..

....

permohonan gagal lagi...sebab in semangat baru..teruskan lagi mencuba..

akhirnya...

selepas percubaan kali ke 6 barulah dapat akaun penuh Google Adsense. Ohsem!

Susah?

Aku tau ramai yang kata cuba sekali je dah dapat..mungkin blog diorang super duper hebat kot..blog aku ni pulak sangat baru..

p/s:

Sekarang nak fokus pulak belajar cara nak jana pendapatan dengan Google Adsense.

First step, beli buku Jana Wang Adsense 2.5 cepat!  







Tiada ulasan:

Komen dengan penuh berhemah ye. Terima kasih.

Dikuasakan oleh Blogger.